SALES AND CLIENT SERVICE SPECIALIST
Sales And Client Service Specialist
A great opportunity to work for a large international company and become a professional in the field of sales and in-store communication.
Job Description:
- Achieve quarterly sales targets and outcomes;
- Analyze the market’s potential, prospect for new clients and respond to inquiries;
- Build and maintain positive relationships with current clients, negotiate sales agreements, prepare presentation materials for client meetings. Proactively solve operational issues;
- Analyze customer needs to effectively lead the consultation process, select and negotiate optimized service packages, and prepare commercial proposals;
- Manage all aspects of project development and implementation from A-Z;
- Manage accounts receivable to optimize cash flow;
- Prepare quarterly and annual financial statements.
Job Requirements:
- Previous experience working for an international company (FMCG, Modern Trade, advertising agency) is a definite plus;
- Basic understanding of various advertising media, particularly point-of-sale;
- At least 2 years of previous sales experience as a Sales Manager, KAM or Senior KAM;
- Highly effective negotiation skills, with a focus on B2B sales (large corporate clients);
- Very good command of both spoken and written English – intermediate level or higher;
- Comfortable dealing with senior management of market-leading companies;
- Ability to create and deliver presentations tailored to the client’s needs
- Outstanding written and verbal communication skills. Ability to sell and negotiate using solid arguments;
- Excellent knowledge of MS Office;
- Ability to make decisions independently, identify potential issues and take responsibility for project outcomes;
- Highly motivated and results-focused.
What We Offer:
- An exciting career in a major European company
- Performance-based pay system (i.e. base salary + bonus)
- Work schedule: 5/2, 9.00-18.00
- Employment terms in accordance with the Labor Code
- Modern office space in the center of Moscow
- Skill development through corporate training programs and master classes
- Ample opportunity for career growth
If you are interested in applying for this position, please send a CV with cover letter to mamaeva@pos-media.ru
Please note that only applications with cover letters will be considered for evaluation.
Ведущий менеджер по работе с клиентами
Ведущий менеджер по работе с клиентами
Отличная возможность получить опыт работы в крупной международной компании, стать профессионалом в области продаж и коммуникаций с клиентами.
Обязанности:
- Выполнение ежеквартальных личных планов продаж;
- Анализ рынка, поиск и привлечение новых клиентов, работа с входящими запросами;
- Взаимодействие с существующими клиентами компании, ведение переговоров, выездных встреч, презентаций. Согласование рабочих вопросов и построение личных коммуникаций;
- Анализ потребностей и консультирование клиентов, подбор и согласование оптимального пакета услуг, подготовка коммерческих предложений;
- Контроль всех этапов реализации проектов;
- Работа с документами, дебиторской задолженностью;
- Подготовка отчетности.
Требования:
- Опыт работы в международных компаниях рынка FMCG, Modern Trade, рекламном агентстве;
- Знание и понимание рекламных технологий;
- Успешный опыт работы в продажах не менее 2 лет на позиции Sales Manager, KAM, Senior KAM;
- Навыки ведения переговоров, B2B продаж крупным клиентам;
- Знание английского языка на уровне Intermediate и выше;
- Навыки проведения личных встреч на уровне первых лиц с лидерами рынка;
- Отличные презентационные навыки;
- Навыки ведения деловой переписки и телефонных переговоров, грамотная устная и письменная речь;
- Владение MS Office на высоком уровне;
- Умение самостоятельно принимать решения, прогнозировать последствия и нести за них ответственность;
- Активная жизненная позиция;
- Нацеленность на результат.
Условия:
- Работа в крупной европейской компании;
- Своевременная заработная плата: оклад + бонусная схема;
- График работы 5/2, рабочий день 9.00-18.00;
- Оформление в соответствии с ТК РФ;
- Благоустроенное рабочее место в офисе недалеко от центра Москвы;
- Повышение квалификации за счет корпоративного обучения, тренингов и мастер-классов;
- Реальная возможность карьерного роста.
Уважаемые кандидаты, обращаем Ваше внимание, что обязательным требованием к резюме является сопроводительное письмо. Контактный email: mamaeva@pos-media.ru